...

Vigyázz, mert megbasz a rézfaszú bagoly..!

Musikalisches Experiment

-- zene, makogás --
(mostanában főleg makogás..)

Utolsó kommentek

Ne lopj.

Creative Commons Licenc

szép zene szól itt


2011.02.01. 21:58 | annagramma | 1 komment

 Az előbb lementem cigiért, és azon flesseltem visszatérve, hogy a lépcsőházból tökéletesen hallható, hogy odabent valaki Mozart A-dúr hegedűszonátáját hallgatja, és egyszercsak elképzeltem, ahogyan odabent ülök és hallgatom a Mozart-szonátákat, és lényegében kedvem támadt bekopogni magamhoz, amiért ilyen szép hegedűszó hallatszik odabentről. 

 

Majdnem mindig majdnem mindenhová kedvem támad bekopogni, ahonnan zene hallatszik. Köszönnék, s mondanám, hogy hallottam, milyen szép zene szól itt. Akkor azt mondanák, gyere be, mert kedves és jó emberek volnának, hiszen ilyen szép zenét hallgatnak vagy játszanak, s én bemennék, és ők meg játszanának tovább, és én hallgatnám; rágyújtanék talán. És ennyi.
Ha például hozzám bekopog valaki, és azt mondja, milyen szép zene szól itt, legalábbis azt mondom, gyere be. És engedem leülni és hallgatni, és megkínálom kávéval és cigarettával is, ha netán kér. És megkérdezem, hogy van, és hogy tetszik-e neki az A-dúr andante tételében ez és ez a rész, mert nekem ez az egyik kedvencem az összes közül, és meghallgatom, hogy neki mi a kedvence, és megkérdezem, hogy szeretné-e azt hallgatni inkább, mert úgyis megvan és én is szeretem és úgyis olyan régen hallottam. És akkor ezt csináljuk és kész. 
De hozzám a zene miatt még csak egyszer kopogtak be, és akkor is a szomszéd jött megkérni, hogy éjjel kettőkor ne zongorázzak. 
Én pedig még egyáltalán sehová sem kopogtam be a zene miatt, mert mindig azt gondolom, hogy mi van, ha ők, akikhez bekopognék, nem úgy gondolják, ahogyan én, és akkor hülyén érezném magam meg minden. A másokkal mindig az a baj, hogy az ember azt hiszi róluk, hogy egészen máshogy gondolják a dolgokat, mint ahogy az ember gondolja őket, és ezért az ember mindig hülyén érzi magát, amiért ő úgy gondolja ugyanazt a dolgot, miközben a mások meg máshogy. Pedig ha belegondolunk, hozzám például gond nélkül be lehetne kopogni a zene miatt, mint ahogy mondtam is, és akkor, igazán, miért ne gondolhatná ezt valaki más is pontosan ugyanígy. Mi van, ha nem is a mások furák, hanem az ember maga, amiért ilyen ostobaságokat gondol a másokról. 

Mindenesetre ha valaki netán erre jár, és meghallja odakintről a Mozart-szonátákat, és kedve támadna bekopogni, akkor nyugodtan bekopoghat, és egyáltalán nem kell miatta hülyén éreznie magát. 

A bejegyzés trackback címe:

https://rezfaszubagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr162632134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Spadla z oblakov 2012.04.20. 00:48:13

na így megjegyezném egy teljesen idegen és ismeretlen nikknévnek, hogy sok-sok óra zenehalogatás után azt szeretném mondani, hogy Mócárt kifejezetten az ő korának avantgarde-ja volt. aki csak egyszer, csak egyszer belezuhan egy ilyen műbe, és megérti a felépítését, szerintem berosál. szegénykém... kortárs voltlettvolna.

Címkék: agymenés mozart nyuzik tűnőd

süti beállítások módosítása